JOANNA KINGA WĘDRYCHOWICZ
dziennikarz, publicysta, grafik designer, manager, specjalista reklamy i PR.
Urodzona w Krakowie.
Z zawodu i wykształcenia dziennikarz, grafik, specjalista ds. promocji i Public Relations.
Studia w zakresie promocji i reklamy ukończyła
w Stuttgarcie. Studiowała również dziennikarstwo multimedialne na kierunku Filologia Polska. Jako plastyk od wczesnych lat pracowała ze swoim ojcem przy scenografiach do filmów oraz grafice reklamowej i literniczej.
W latach 1999/2000 pełnomocnik d/s reklamy
CRH Żagiel i org. masowych imprez promocyjno-reklamowych.
W WSHE w Łodzi wraz z gronem profesorskim
i studentami stworzyła nagrodzone akademickie pismo „Wolny Sektor”, którego była redaktorem naczelnym oraz otrzymała list gratulacyjny rektora za osiągnięcia w nauce i pracę na rzecz uczelni.
Pracowała, jako dziennikarz w biurze prasowym gabinetu prezydenta Łodzi oraz w biurze pełnomocnika prezydenta ds. Festiwalu Dialogu Czterech Kultur jako współorganizator I i II edycji festiwalu. Dla elitarnego Stowarzyszenia ŁKB stworzyła „Magazyn Łódzki Klub Biznesu”. W latach 2003-2004 szefowa biura prasowego Międzynarodowego Festiwalu Autorów Zdjęć Filmowych Camerimage i dyrektor Agencji Reklamowej „Media Sektor”.
Od 2003 – 2007 roku redaktor naczelna i dyrektor zarz. w Wydawnictwie MODA&STYL POLSKA, dla którego prowadziła I projektowała dwa pisma: „Magazyn MODA&STYL” i kwartalnik „DZIECIAKI”oraz katalogi targowe. Współpracowała aktywnie z UNDP w Polsce. (szereg publikacji o tematyce prospołecznej ). Otrzymała prestiżową nagrodę szwajcarskiej agencji PR & EVENTS DEPARTMENT SWATCH za jeden z II najlepszych w Europie projektów promocji marki SWATCH. Nominowana do nagrody „Motyla” przez fundację „Porozumienie bez barier” za wydawniczą działalność charytatywną na rzecz dzieci niewidzących i stworzenie KATALOGU SPECJALNEGO (pisanego brailem) dla osób niewidzących i niedowidzących. Brała aktywny udział (pisanie scenariuszy, projekty, logistyka) w organizowanych rokrocznie GALACH MODA&STYL.
2007-2008 generalny menager i redaktor naczelna w Tourisline – COMFORTUM i INTERMEDIA102 STUDIO. Projektodawca Gali i nagrody Golf Prestige Awards oraz red. naczelna Katalogu Golf serii POLISH LUXURY CATALOGUE, twórca projektu AQUA i projektów wydawniczych dla AMI PRESS Belgia oraz MY TASTE MAGAZINE – Hiszpania. Redaktor prowadząca oraz autorka layoutu i projektu magazynu MODA POLSKA zrealizowanego dla Polskiej Grupy Mediowej S.A.
W 2009 – 2011 Koordynator programowy w Patio TV i spec. ds promocji, a także pełnomocnik rektora AHE /na stanowisku prorektor/.
Redaktor naczelna MAGAZYNU SEZON w Symetrio Sp. z o.o. Współtwórca, redaktor naczelna oraz główny grafik wprowadzonego na rynek wydawniczy w 2012 roku ogólnopolskiego magazynu WNĘTRZA DANIELA.
Obecnie redaktor naczelna i współwłaściciel magazynu on line WNĘTRZA DESIGNU.
Wice prezes Zarządu Stowarzyszenia Wnętrza Designu.
Jako redaktor naczelna wprowadziła na rynek polski i zagraniczny 14 tytułów prasowych. Aktywny publicysta i grafik. Pracuje dla agencji reklamowych oraz przy prestiżowych projektach europejskich. Prowadzi wykłady i szkolenia z grafiki oraz tworzy projekty graficzne na potrzeby reklamy i promocji markowych firm. Pracuje przy projektach charytatywnych i społecznych na rzecz polskich fundacji. Kocha wschodnie sztuki walki, uprawia aktywnie sport: siłownia, fitness, pływanie, fascynuje ją temat designu wnętrzarstwa i architektury, fotografia cyfrowa, fizyka teoretyczna i astronomia. Członek Stowarzyszenia Dziennikarzy RP, Towarzystwa na Rzecz Dialogu Czterech Kultur Łódź – Ziemia Przyszłości oraz od 2000 roku Towarzystwa National Geographic.
Joanna Kinga Wędrychowicz
DOSSIER EVENTOWO – PROMOCYJJNE
Najważniejsze, zorganizowane przeze mnie wydarzenia medialne, promocyjne i marketingowe.
1. FESTIWAL DIALOGU 4 KULTUR -asystent pełnomocnika prezydenta m. Łodzi
ZAKRES DZIAŁAŃ: praca nad organizacją I i II edycji festiwalu (bezpośrednio w biurze pełnomocnika prezydenta miasta WYDZIAŁU KULTURY UMŁ). Przygotowanie i zebranie projektów i zgłoszeń, koordynacja projektów, bezpośrednia organizacja, marketing i promocja.
2. BIURO PRASOWE Międzynarodowego festiwalu Operatorów Zdjęć Filmowych CAMERIMAGE
ZAKRES DZIAŁAŃ : byłam szefową biura prasowego w kilku edycjach festiwalu, zarządzając 30 osobowym zespołem biura, organizując konferencje prasowe dla wybitnych przedstawicieli świata filmowego oraz organizując prezentacje i konferencje dla takich firm jak ARRI czy KODAK
3. CRH „ŻAGIEL” – pełnomocnik ds. reklamy, PR , promocji i marketingu CRH „ŻAGIEL”
ZAKRES DZIAŁAŃ: współzarządzałam projektem 12 imprez ogólnopolskich związanych z kampanią „DAJEMY DZIECIOM RADOŚĆ”, współzarządzałam projektem, pozyskiwałam, sponsorów. Do mnie należała organizacja konferencji prasowych i aukcji, organizacja kolejnych imprez projektu. Impreza łódzka skupiła 10 tys osób, a lubelska 30 tys. ) (aspekt charytatywny imprezy przyniósł wymierne wysokie korzyści spożytkowane na rzecz dzieci.)
4. GALE MODA &STYL (8 edycji ogólnopolskich GAL MODA &STYL)
ZAKRES DZIAŁANIA: byłam wraz z z wydawcą pomysłodawcą powstania Gali, dyrektorem zarządzającym i redaktorem naczelnym oraz przewodniczącą jury konkursów mody. Gale organizowane w Warszawskich ekskluzywnych hotelach typu INTERCONTONENTAL skupiały średnio ok. 600- 800 osób VIP. Po mojej stronie leżało: współorganizacja pokazów mody skupiających najlepsze polskie marki, wspólne opracowanie logistyki i scenariusza imprez, współorganizacja pokazu, wspólne: pozyskiwanie VIP i celebrities, opracowanie strategii medialnej, pozyskanie mediów i promocja imprezy. Logo gali jest mojego autorsta graficznego.
5. GALE „DZIECIAKI” – dwie duże edycje wsparte elementem charytatywnym
ZAKRES DZIAŁANIA: byłam inicjatorem i dyr. zarządzającym projektu. Po mojej stronie leżało wspólne: pozyskiwanie sponsorów i firm uczestniczących, organizacja pokazów mody skupiających najlepsze polskie marki, opracowanie logistyki i scenariusza imprez, pozyskanie VIP i celebrities, opracowanie strategii medialne, pozyskanie mediów i promocja imprezy, organizacja pokazów mody dziecięcej, organizacja aukcji charytatywnej
6. GALA POLSKICH MAREK „GALA MODY POLSKIEJ” 2009 Zorganizowana w Warszawie w budynku PKOL – promocja pisma MODA POLSKA , event promujący polskie marki, pokaz mody i aukcja charytatywna.
ZAKRES DZIAŁANIA: pracowałam, jako organizator i dyrektor zarządzający projektu. W gali wzięły udział topowe firmy modowe z całej Polski, a we foyer zaprezentowało się 15 marek polskich (od edukacyjnych, poprzez medyczne, techniczne na modowych kończąc). Spektakularny pokaz mody skupił 20 ekskluzywnych firm modowych. Impreza była fajerwerkiem możliwości multimedialnych wykorzystanych na potrzeby promocji. Dla POLSKIEJ GRUPY MEDIALNEJ S.A. pozyskałam całkowicie sponsorów na w/wym przedsięwzięcie, którego budżet wyniósł wraz z wydaniem pilotażowego czasopisma ok. 140 tys. zł
7. GALA INAUGURACYJNA (wydanie pisma modowego alfabetem Brailla, i drukiem powiększonym) KATALOG SPECJALNY MODA&STYL
ZAKRES DZIAŁANIA: Byłam projektodawcą i dyrektorem zarządzającym projektu. Event skupił 1200 osób VIP, odbył się pokaz mody, koncert i aukcja charytatywna. Za ten wyjątkowy w skali Europy pomysł zostałam nominowana wraz z Wydawnictwem MODA&STYL do nagrody MOTYLA prze Fundację „Porozumienie bez Barier”. Na rzecz niewidomych dzieci i ich pozostających w ciężkiej sytuacji materialnej rodzin zostały przekazane pieniądze i dary. Wydarzenie uzyskało ogólnopolski rozgłos medialny.
8. GOLF PRESTIGE AWARDS 2008 Impreza ogólnopolska składająca się z trzech części. Ogólnopolskiej Konferencji nt. GOLFA (z udziałem min. Drzewieckiego) Międzynarodowego Turnieju Golfowego o nagrodę GOLF PRESTIGE AWARDS , pokazu mody i GALI GOLF PRESTIGE AWARDS zorganizowanej w Międzyzdrojach w Hotelu AMBER BALTIC ( Aleja Gwiazd) z udziałem 800 osób VIP z Polski i zagranicy. Wydano również katalog ogólnopolski GOLF z serii POLISH LUXURY CATALOGUE
ZAKRES DZIAŁANIA: Byłam pomysłodawcą projektu, redaktorem naczelnym wydania i dyrektorem zarządzającym projektu.
To jedynie kilka z organizowanych przeze mnie eventów. Mam również na koncie organizację wielu imprez kulturalnych, sportowych i biznesowych m.in. dla Łódzkiego Klubu Biznesu i innych znanych organizacji. Przeciętnie budżety organizowanych przeze mnie imprez wynosiły ok. 100-200 tys zł. Zajmowałam się organizacją marketingu, promocji i PR, pozyskiwaniem sponsorów i logistyką wydarzeń. Dzięki szerokim kontaktom medialnym i VIP pozyskiwałam skutecznie celebrieties i media. Konstruowałam umowy i podpisywałam kontrakty.
Moim dodatkowym atutem jest doskonała znajomość technik graficznych składu i projektowania DTP oraz umiejętności dziennikarskie poparte dziesiątkami publikacji ogólnopolskich. Posiadam również referencje z wspomnianych firm w tym np. z UNDP przy ONZ.