Aby w pełni zrozumieć visual merchandising należy zrozumieć, czym jest tak naprawdę merchandising, pojęcie, który należy do jednych z trudniejszych do definiowania w naukach marketingowych.
Słowo merchandising pochodzi z łacińskiego Mercari – handlować
merchandise – towary, handlować, sprzedawać, sztuka sprzedaży
merchandiser – kupiec,
merchandising – uhandlowienie.
Merchandising to umiejętna interpretacja i przetworzenie informacji o potrzebach klientów oraz stworzenie jak najbardziej sprzyjających warunków do ich zaspokojenia. Jest to pewne kontrolowanie poziomu wyników ekonomicznych dzięki celowemu i kompleksowemu kształtowaniu usługi handlowej dla dostawców i odbiorców, przy pomocy rożnych dziedzin/narzędzi w zakresie sprzedaży (tj. reklama, promocja, przecena, obsługa klienta, aranżacja sklepu).
Nas architektów i specjalistów od projektowania wnętrz oczywiście najbardziej interesuje sfera ARANŻACJI SKLEPU lub innej POWIERZCHNI SPRZEDAŻOWEJ. Proponujemy Państwu projektowanie i aranżację pomieszczeń sprzedażowych. Każdy projekt poprzedza długa rozmowa z Klientem, podczas której wspólnie definiujemy jego oczekiwania oraz szukamy takich rozwiązań, które pozwolą na uzyskanie jak najlepszych efektów sprzedażowych. Dzięki tworzonym przez naszych architektów realistycznym wizualizacjom, jesteśmy w stanie pokazać jak będzie wyglądało zaprojektowane pomieszczenie. Można wtedy wprowadzić odpowiednie korekty i zastanowić się nad ewentualnymi zmianami lub innymi opcjami projektu. Kolejny etap to kosztorys i realizacja, które można powierzyć naszym sprawdzonym podwykonawcom. Daje to gwarancję profesjonalnie wykonanej usługi i doskonałego efektu końcowego. Zapraszamy do wspólnego projektowania. To Państwo jesteście współtwórcą przyszłego wizerunku Waszej firmy i chcemy, abyście identyfikowali się z wykonaną przez nas pracą. Piękne i funkcjonalne wnętrze, dobrze eksponujące produkty jest gwarancją przyszłego sukcesu i dobrą wizytówką marki.